Saturday, April 24, 2010

The University of Wyoming hosts the "Matthew Shepard Symposium for Social Justice" every year. I was invited to do my one-man show this past April 2010. It was a very exciting experience, specially because I've been told I might have people protesting my play because "it promotes immigration." But alas, no one protested. I was kind of dissapointed.

La Universidad de Wyoming organiza "El Simposium de Justicia Social de Matthew Shepard" cada año. Yo fui inivtado en Abril 2010 a participar en este simposium, presentando mi monólogo. Esta experience me gustó mucho especialmente porque me dijeron que protestarían mi obra ya que promueve la imigración. Al final, nadie protestó, lo cual me desilucionó un poco.

One thing I discovered is the fact that an archeologist discovered a few fossils. The fossils are of a dinosaur. The archeologist was able to reconstruct the extinct animal. Here, a tin replica of the animals has been place next to the entrance to the musuem where people can see the found fossils.

Una de las cosas que aprendí es el hecho que un arqueólogo descrubió varios fósiles que pertenecían a un dinosaurio. El arqueólogo pudo reconstruir la bestia extinguida. Aqui vemos un réplica de lata, la cual se encuentra a un lado de la entrada al museo donde se pueden admirar los fósiles encontrados.

No comments: